بلاگری در کانادا

در این مقاله به سراغ معرفی بلاگری در کانادا رفته‌ایم. در عین حال به فوت و فن‌ها و نکاتی که درمورد بلاگری لازم است بدانیم، پرداخته‌ایم، از نکات کلیدی که مربوط به بلاگری در کانادا است پرده برداشته‌ایم. در پایان هم به سراغ معرفی بلاگرها و اینفلوئنسرهای کانادایی رفته‌ایم تا ببینیم بلاگری در کانادا چه قدر عملی است.

با گسترش اینترنت و شبکه‌های اجتماعی حتما متوجه شده‌اید که عده‌ای با همان امکاناتی که در اختیار همگی ما قرار گرفته، توانسته‌اند مشهور شوند و درامد زیادی هم به دست بیاورند. کانادا هم از این قاعده مستثنی نیست و افراد بسیاری توانستند با بلاگری و فعالیت حرفه‌ای در شبکه‌های اجتماعی گلیم خودشان را خیلی خوب از آب بیرون بکشند. به همین دلیل به سراغ بلاگری در کانادا رفتیم و سیر تا پیاز این موضوع را بررسی کردیم.

در ادامه‌ی این مقاله قرار است که بفهمیم بلاگری چیست، چطور یک بلاگ راه بیاندازیم، چطور از بلاگری در کانادا پول دربیاوریم، بهترین سایت‌هایی که با بلاگرهای کانادایی کار می‌کنند را معرفی کنیم و به زندگی بلاگرها و اینفلوئنسرهای کانادا سرک بکشیم و سر از کارشان در بیاوریم. آماده‌اید؟!

زانکو 

 

بلاگری در کانادا - بلاگری چیست؟

 

بلاگری چیست؟

پیش از به وجود آمدن شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک، توییتر و اینستاگرام، عبارتی وجود داشت به نام وبلاگ‌نویسی. افراد وبلاگ می‌ساختند و در وبلاگ‌هایشان از زندگی روزمره، دغدغه‌ها و تجربه‌های‌شان می‌نوشتند. با ظهور شبکه‌های اجتماعی، نوشتن در فضای وبلاگ‌ها رفته‌ رفته کم‌رنگ شد و روی دوش شبکه‌های اجتماعی افتاد و تا جایی پیش رفت که افراد زیادی در توییتر تجربه‌ها و افکار شخصی‌شان را در قالب جملاتی کوتاه بیان کردند و خیلی از این افراد معروف شدند. حتی جی‌کی‌رولینگ نویسنده‌ی کتاب‌های هری‌پاتر هم در توییتر فعالیت دارد و البته ناگفته نماند که ایده‌ی اولیه‌ی این شبکه‌ی اجتماعی (توییتر) از لابه‌لای صفحات هری‌پاتر و تالار اسرار (Harry Potter and the Chamber of Secrets) بیرون آمده است.

با جان گرفتن شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام عده‌ای توانستند با انتشار عکس‌های حرفه‌ای‌تر و محتواهای جذاب‌تر به مرور مخاطب بیشتری جذب کنند. این قصه تا جایی پیش رفت که این گروه جدید که دیگر بلاگر و اینفلوئنسر نام گرفته بودند، به پشتوانه‌ی مخاطب‌های چندین هزار نفری از تبلیغات استفاده کنند و درآمد هم کسب کنند.

امروز بلاگری محدود به فضای اینستاگرام نیست، عده‌ی زیادی در فضای یوتیوب فعالیت می‌کنند و ویدیو می‌سازند و از همین راه هم درآمد دارند. اگر دقت کرده باشید برای دیدن یک ویدیو در یوتیوب معمولا کمی صبر می‌کنیم تا یک تبلیغ کوتاه پخش شود. در ابتدای هر ویدیوی پربازدید یوتیوب یک تبلیغ پخش می‌کند و مبلغی برای صاحب ویدیو منظور می‌شود که البته این یکی از راه‌های درامد از یوتیوب است.

بلاگرها معمولا کسانی هستند که از شبکه‌های اجتماعی و امکانات آنها به خوبی استفاده می‌کنند. هیچ کس نمیداند ابزار بعدی که در اختیار بلاگرها قرار می‌گیرد، چه چیزی است. بنابراین شما با دنیایی از امکانات و احتمالات مواجه هستید و همین موضوع باعث می‌شود چیزهایی را خلق کنید که حتی در خواب هم نمی‌دیدید! اما همین موضوع یک نکته‌ی منفی هم دارد! نباید تمام تکیه‌ی شما روی یک شبکه‌ی اجتماعی باشد! تصور کنید در یک اقیانوس هستید و هر نوع موجی احتمال دارد!

پس تا اینجا فهمیدیم که به چه کاری بلاگری و بلاگ کردن گفته می‌شود و از چه چیزی صحبت می‌کنیم. این مقاله به طور کلی درمورد بلاگری در کانادا صحبت می‌کند. اما به طور کلی اگر به کشور دیگری مهاجرت کرده‌اید هم می‌توانید از این مقاله دریافت‌های خوبی داشته باشید.

اقامت انگلیس 

 

بلاگری در کانادا

 

مزیت‌های بلاگری

خوبی و مزیت بلاگری نسبت به شغل‌های دیگر این است که تقریبا همه‌ی افراد تجهیزات مورد نیاز آن را دارند، از هر جایی می‌توان بلاگ کرد و هیچ محدودیتی وجود ندارد. چه فرقی می‌کند ساکن منطقه‌ی روستایی نیوبرانزویک کانادا باشید یا نوناووت، وقتی احتمال موفقیت شما دقیقا به اندازه‌ی کسی است که در لندن زندگی می‌کند.

با وجود هر نوع سختی مثل بچه‌داری، به عهده داشتن مراقبت از افراد مسن یا هر نوع کار و سختی که باید در بیرون از خانه متحمل شوید، می‌توانید با همان سبک و سیاق زندگی خودتان بلاگ کنید. اگر روی زمین زندگی می‌کنید، پس حتما جایی برای سبک زندگی شما در فضای مجازی هم وجود دارد! بلاگ کردن هیچ سرمایه‌گذاری و پول عجیبی هم لازم ندارد. حیطه‎ی بلاگری و فضای مجازی امکانی است که برای همه فراهم است، پس چرا از آن بهره‌مند نشویم؟!

همین پتانسیل سودآوری و در دسترس بودن است که افرادی مثل من را مشتاق می‌کند تا همان‌گونه که زندگی می‌کنند درامد هم داشته باشند. و همین موضوع بود که من را به این فکر انداخت تا محتوایی برای مهاجرین کشورم به کانادا بنویسم تا بتوانند پیش از جاافتادن در کشوری پهن‌آور مثل کانادا تلاششان را در جهتی مفید پیش ببرند و از آن درامد هم داشته باشند. برای همین محتوای بلاگری در کانادا را تولید کردم تا کمکی به این افراد کرده باشم. در مقاله‌ی دیگری راجع به مهاجرت و افسردگی پس از مهاجرت صحبت کردیم که اگر تا اخر این مقاله همراهی کنید حتما متوجه می‌شوید که بلاگری به سود این افراد هم می‌تواند باشد.

در این مقاله چه چیزهایی یاد می‌گیریم؟

در این مقاله موضوعات مختلفی را در مورد بلاگری در کانادا گردآوری کردم تا به صورت یک جا تمام مواردی که مرتبط است را پوشش داده باشم:

انتخاب مسیر منحصر به فرد در بلاگری

تجهیزات و لوازم بلاگری

بلاگرهای کانادایی از چه راه‎هایی کسب درامد می‌کنند؟

و بلاگرهای کانادایی

 

بلاگری در کانادا

 

 

انتخاب شاخه‌ و مسیر منحصر به فرد شما

ممکن است که شغل شما در کانادا چیزی متفاوت با بلاگری باشد یا حتی در حال حاضر به دنبال شغل مورد علاقه‌تان بگردید. در دنیای امروز اگر محتوا تولید نکنید، درواقع وجود خارجی ندارید. با تولید محتوا می‌توانید محصولی که خودتان تولید می‌کنید را به مردم کانادا یا حتی دنیا معرفی کنید و از تبلیغات برای خودتان یا دیگران درامد کسب کنید. مخصوصا اگر مهاجر هستید و نیاز به شناخته شدن در کشوری مثل کانادا دارید.

اگر شما در کانادا زندگی می‌کنید و به بلاگ کردن فکر کرده‌اید، ذهنیتی که راجع به بلاگری دارید، اهمیت زیادی دارد. حتما باید به بلاگری در کانادا مثل یک شغل تمام وقت فکر کنید و آن را ساده و غیرقابل اعتنا ندانید. بگذارید با یک مثال پیش برویم.

فرض کنیم که شما در جایی مشغول به کار شده‌اید. اگر شما امروز سر کار بروید، دو روز نروید و سومین روز چند ساعتی سر کار باشید و بعد به سرتان بزند و برگردید به خانه، چه اتفاقی می‌افتد؟! بله! طبیعتا اخراج می‌شوید!

پس اگر به بلاگری علاقه‌مند هستید، برای موفق شدن حتما باید به آن درست مثل یک شغل تمام وقت نگاه کنید. هیچ راهی برای میانبر زدن وجود ندارد. البته راه میانبر وجود دارد، اما به درد کسی نمی‌خورَد که هدفش تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر پردرامد و معتبر است! بله! اگر به دنبال اعتبار و درامد سالم، صحیح و همیشگی هستید، نباید از میانبرهای سطحی و فریبکارانه استفاده کنید. پس این راه‌حل‌های سطحی و راحت‌طلبانه را فراموش کنید. و اگر به دنبال راه‌حل‌های سریع هستید، ادامه‌ی این مقاله به درد شما نمی‌خورد!

فرض می‌کنیم که شما انتخاب کردید که یک بلاگر و یک تولید و منتشرکننده‌ی محتوا در کانادا باشید. و اگر این این انتخاب شما است، پس باید تمام سختی‌ها و خوشی‌های آن را با هم بپذیرید و دوست داشته باشید.

همانطور که گفتم برای شروع بلاگری در کانادا نیازی ندارید که سرمایه‌ی زیادی داشته باشید، ساختن یک بلاگ یا یک صفحه در شبکه‌ی اجتماعی هیچ هزینه‌ای برای شما ندارد. پلتفرم‌های زیادی وجود دارند که مردم کانادا در آن حضور دارند و شما هم باید بسته به موضوعی که به آن می‌پردازید یکی از شبکه‌های اجتماعی را انتخاب کنید که مخاطبتان در آن حضور دارد. در این مقاله ما درمورد بلاگری در پلتفرم‌های اینستاگرام، فیس‌بوک، توییتر، یوتیوب و البته سایت صحبت می‌کنیم که بلاگرها و کاربرهای عادی در تمام جهان از جمله کانادا از آن‌ها استفاده می‌کنند.

 

بلاگری در کانادا

 

 

شاخه‌ی منحصر به فرد و  پرسود خودتان را پیدا کنید

منظورم از شاخه‌ی منحصر به فرد این نیست که فقط شما درمورد آن بلاگ بنویسید و محتوا تولید کنید. منظور این است که به آن موضوع علاقه داشته باشید، درمورد آن اطلاعات بسیاری داشته باشید، متخصص آن موضوع باشید و البته به گونه‌ای منحصر به فرد و خلاقانه به آن بپردازید.

شاخه‌ی مورد نظر برای هر کسی متفاوت است. مثلا کسی می‌تواند درمورد مسائل خانه‌داری تکنیک‌ها و موضوعاتی را مطرح کند که به ذهن بلاگرهای دیگر سوییت هوم نرسیده باشد. وقت خلاقیت و نگاه منحصر به فرد خودتان را پیدا کنید قطعا جای مناسب خودتان را هم پیدا می‌کنید.

مثلا بلاگری را می‌شناسم که در بلاگ خود آموزشِ آشپزی می‌دهد. او در اغلب مواقع از دستورالعمل‌ها و تکنیک‌هایی می‌گوید که مادربزرگش انجام می‌داده! بله! تکنیک و دستورالعمل مادربزرگ او را هیچکس دیگری نمی‌تواند ارائه بدهد!

چطور شاخه‌ی بلاگری متناسب با خودتان را پیدا کنید؟

تخصص شما چیست؟ در چه رشته‌ای تحصیل کرده‌اید و می‎توانید آن را به افرادی آموزش بدهید؟

به دغدغه‌های خودتان در طول روز  فکر کنید. در طول یک روز بیشتر به چه چیزهایی وقت اختصاص می‌دهید؟ هر چیزی می‌تواند یک شاخه برای تولید محتوا محسوب شود.

بیشتر چه بلاگرهایی را که در شبکه‌های اجتماعی مختلف دنبال می‌کنید؟ از بلاگرهای موردعلاقه‌تان می‌توانید بفهمید که بیشتر به چه چیزهایی علاقه‌مند هستید و در همان شاخه‌ها شروع کنید به یاد گرفتن و تولید کردن محتوا.

باز هم تاکید می‌کنم که احتیاجی نیست تنها بلاگری باشید که درمورد آن موضوع و شاخه محتوا تولید می‌کند. فقط باید این کار را بهتر، خلاقانه‌تر و صحیح‌تر از بقیه انجام بدهید. وقتی بلاگری درمورد هر موضوعی محتوا تولید می‌کند، باید کیفیت را حتی شده فقط یک پله ارتقا بدهد! پس اگر می‌توانید این کار را انجام بدهید، چرا که نه؟!

مثلا اگر همان بلاگری که با دستورالعمل‌های مادربزرگش محتوا تولید می‌کند را دنبال می‌کنید و شما هم می‌خواهید که آشپزی آموزش بدهید، حتما باید یک پله ارتقا بدهید! مثلا شما بلد هستید که سس سالاد یا مرباهای ویژه‌ای را با دستور ابداعی خودتان درست کنید!

 

بلاگری در کانادا

 

درکانادا چه شاخه‌هایی برای بلاگری وجود دارد؟

  • در کانادا به دلیل این که طبیعت منحصر به فرد و شاخصی دارد، تراول بلاگرها یا بلاگرهای سفر و طبیعت خیلی فعالیت دارند. اما این موضوع نباید شما را محدود کند.
  • شما می‌توانید یک مادر باشید و در این حیطه بلاگ کنید و محتوای خلاقانه و نو بسازید.
  • می‌توانید یک فشن بلاگر باشید و از دانش‌ و تجربه‌ی خودتان درمورد مُد و طراحی لباس محتوا خلق کنید.
  • می‌توانید اهل علم و تکنولوژی باشید و به موضوعات علمی و اخبار تکنولوژی بپردازید.
  • می‌توانید یک مربی ورزش باشید و محتوای مفید و دست اول ورزشی تولید کنید و این کار باعث شود که همیشه کلاس‌هایتان پر از شاگرد باشد!
  • می‌توانید یک مشاور املاک باشید که به مخاطبانش اطلاعات ارزشمندی در این باره ارائه می‌دهد و راهنمایی‌شان می‌کند.

شما در واقع با تولید محتوا و انتشار منظم و همیشگی افراد غریبه را به آشنا تبدیل می‌کنید. یک آشنا که از راهنمایی و اطلاعات درست شما استفاده کرده باشد، حتما از شما خرید خواهد کرد یا به شما مراجعه خواهد کرد.

مثلا تصور کنید که برای اجاره‌ی خانه در کانادا متحمل رنج شده باشید. بعد از مدتی به یک صفحه‌ در شبکه‎ای اجتماعی برخورده باشید که اطلاعات به روز و درستی درمورد اجاره‌ی خانه و مسائل قانونی مرتبط با آن در کانادا را به شما ارائه می‌دهد و از رنج‌های بعدی شما کم می‌کند. آیا شما در دفعات بعدی به این مشاور املاک که با محتوای رایگان از دردسرهای بعدی شما کم کرده است، سر نمی‌زنید؟!

پس با بلاگری می‌توانید تخصص و دانش یا کسب‌وکار خود را در کانادا به مردم کانادا معرفی کنید و شناخته شده شوید.

 

بلاگری در کانادا

 

برای بلاگری در کانادا به چه چیزهایی احتیاج دارید؟

  1. به شکل کلی اینترنت و گوشی همراه یکی از امکاناتی است که لازم دارید و سرمایه‌ی اولیه محسوب نمی‌شود.
  2. اما دانش و قدرت یادگیری بالا بسیار به درد شما می‌خورَد.
  3. دانش و تخصص در یک زمینه که در آن فعالیت دارید مثل آرایشگری، آشپزی، مشاوره، تدریس، برنامه‌نویسی و... به علاوه نرم‌افزارهای گرافیکی مثل فتوشاپ بسیار به کار شما خواهد آمد. پس یک بلاگر بیش از این که محتاج به تجهیزات و ملزومات فیزیکی باشد، به خودش، دانش و خلاقیت احتیاج دارد! این‌ها سرمایه‌های یک بلاگر موفق هستند!
  4. برای شروع بلاگ‎نوسی لزومی ندارد که یک عکاس، طراح گرافیک یا نویسنده‌ی فوق‌العاده و ماهر باشید. اما باید یاد بگیرید، مداوم تمرین کنید، بنویسید و خلق کنید. کتاب‌ها، محتواها و دوره‌های آنلاین بسیاری وجود دارند که شما را راهنمایی می‌کنند، کافی است تا به دنبال آنها بگردید!
  5. اگر هیچ تجربه‌ای در بلاگری ندارید، با دقت به محتوای بلاگرهای موفق نگاه کنید. نه مثل یک مخاطب معمولی! مثل یک مخاطب تشنه‌ی یادگیری به محتواهایی که منتشر می‌شود، دقت کنید و سعی کنید که محتواهای مشابهی تولید کنید تا یاد بگیرید. دقت کنید که این تمرینی است برای یاد گرفتن! من در این متن شما را تشویق به کپی کردن نمی‌کنم! به هیچ عنوان کپی نکنید! اما توصیه می‌کنم که به محتواهای منتشر شده، خیلی دقیق نگاه کنید! سعی کنید تا با کیفیتی مشابه به آنها محتوا خلق کنید. در مرحله‌ی بعدی شما می‌توانید محتوای دلخواهتان را با کیفیتی خوب تولید و منتشر کنید.

ملزومات شما برای شروع بلاگری همین قدر کم است! اما به مرور با حرفه‌ای‌تر شدن، طبیعتا نیازهای بیشتری هم پیدا می‌کنید و برای حضور قدرتمند در رقابت باید ارتقا پیدا کنید!

شخصا یک بلاگر خیلی معروف را می‌شناسم که ویدیوهایش در ابتدای کار در نور معمولی خانه، با یک گوشی معمولی و با کیفیتی خیلی معمولی ضبط شده بود! اما به مرور انقدر به کیفیت محتواهایش اضافه کرد تا سال گذشته یکی از اثرگذارترین اینفلوئنسرهای دنیا از نظر مجله‌ی تایمز برگزیده شد!

 

بلاگری در کانادا

 

کسب درآمد از بلاگری در کانادا

اکثر افراد وقتی بلاگری را شروع می‌کنند، تصور می‌کنند که تنها راه درامد داشتن همان راه‌های مرسوم و شناخته شده است. به طور کلی راه‌های کسب درآمد از بلاگری در کانادا شامل این موارد می‌شود:

تبلیغات و همکاری در فروش

نقد و بررسی محصولات

تولید پست‌های اسپانسرشیپ

همه‌ی این موارد راه‌های خوبی برای کسب درامد هستند، اما فرصت‌های خیلی خوب دیگری هم وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توانید از طریق بلاگری در کانادا کسب درامد کنید.

 

بلاگری - امی مورین نویسنده و بلاگر بریتانیایی

 

زندگی اِمی مورین (روانشناس بریتانیایی) با پرطرفدار شدن پست‌هایش صد و هشتاد درجه تغییر کرد. اما او به درآمد خشک و خالی از پست‌هایش راضی نشد. امروز که این مقاله را می‌خوانید دو کتاب از او منتشر شده که یکی از آنها از پرفروش‎ترین‌های وال استریت ژورنال است.

او انتخاب کرد که علاوه بر بلاگری، یک آموزگار آنلاین، سخنران حرفه‌ای، مشاور اجرایی و یک نویسنده‌ی فریلنسر پردرآمد هم باشد. همین موضوع باعث می‌شود تا درامد یک ماه او از درامد سالانه‌ی یک رواندرمانگر معمولی بیشتر باشد.

این بلاگر و نویسنده‌ی پرکار در مورد موفقیتش اینطور می‌گوید که:

"میلیون‌ها نفر کتاب من را در عرض چند روز خواندند. و بعد سایت فوربِس باعث شد که ده میلیون نفر دیگر هم کتاب من را بخوانند. چند هفته‌ی بعد در یک برنامه‌ی رادیویی درمورد مقاله‌های من صحبت شد و انتشارات‌های بزرگی به سراغ من آمدند و خواستند که مقالات من را دوباره منتشر کنند. بعد سروکله‌ی شبکه‌های تلویزیونی پیدا شد. آنها با من تماس می‌گرفتند و می‌خواستند که قرار مصاحبه را تنظیم کنند. و این طوفان مجازی به همین‌جا ختم نشد و یک موسسه‌ی انتشاراتی معتبر تماس گرفت و پیشنهاد کرد تا مقالاتم را در قالب یک کتاب منتشر کنم."

 

بلاگری در کانادا - کتابهای امی مورین نویسنده وبلاگر بریتانیایی

 

این مثال را زدم تا متوجه شوید دنیای بلاگری مثل یک دریای خروشان و پر از فرصت‌های غیرمنتظره است و کافی است که یاد بگیرید چطور در این دریای خروشان موج‌سواری، شنا و غواصی کنید!

 

بلاگری در کانادا - راه‌های درامدزایی غیرمنتظره از بلاگری در کاندا

 

راه‌های درآمدزایی غیرمنتظره از بلاگری در کانادا

  • افزایش شانس همکاری با بلاگری

اگر مخاطب‌های بلاگ‌تان (مخصوصا در شبکه‌های اجتماعی) را پیدا کنید و با آنها تعامل داشته باشید، قطعا مولف‌ها و انتشارات‌ها را به خودتان جلب می‌کنید. ارتباط حرفه‌ای و درست در شبکه‌های اجتماعی درست مثل ایجاد ارتباطات بسیار زیاد و محکم در زندگی واقعی است و هیچ تفاوتی با آن ندارد. پس این اتفاق احتمال همکاری شما با آنها را افزایش می‌دهد. این را فراموش نکنید که شما یک مهاجر هستید و نیاز دارید که حلقه‌ی ارتباطاتتان را گسترده‌تر کنید!

  • فرصت مصاحبه و سخنرانی به عنوان یک بلاگر موفق

اگر یک بلاگر پرطرفدار و محبوب باشید، افراد بسیاری دوست دارند که اخبار مرتبط با شما را دنبال کنند یا بدانند که چطور توانستید موفق شوید. به همین جهت ممکن است که رویدادهایی مثل تِدایکس یا برنامه‌های تلویزیونی از شما برای سخنرانی یا مصاحبه دعوت کنند یا حتی خود شما به دنبال چنین فرصت‌هایی باشید. وقتی بلاگر موفقی شوید این اتفاق محتمل‌تر می‌شود. البته موارد بسیاری پیش آمده که برای حضور یک بلاگر موفق در یک برنامه‌ای که در کشوری دیگر ساخته می‌شده، نه تنها دستمزد خوبی پرداخت شده، بلکه برنامه‌سازها و تهیه‌کنندگان هزینه‌ی سفرش را هم به عهده گرفته‌اند.

  • بلاگری در کانادا و ارائه‌ی محصول جانبی

اگر روزی به این جمع بندی برسید که باید یک کتاب بنویسید، چرا نباید این کار را انجام دهید؟ یا حتی ارائه‌ی دوره‌های آموزشی آنلاین هم می‌تواند درآمد قابل توجهی برای شما داشته باشد. می‌توان گفت که اکثر بلاگرها از یک یا چند درآمد آنلاین جانبی هم استفاده می‌کنند. این درآمد آنلاین جانبی از فروش یک محصول به دست می‌آید؛ مثل کتاب، دوره‌ی آموزشی، پادکست و...

وقتی از محصول صحبت می‌کنیم الزاما هم قرار نیست حتما همین مواردی که گفته شد باشد! محصول شما می‌تواند چیزی به جز اینها هم باشد! ممکن است شما یک مربی یوگا باشید، یک مشاور املاک باشید یا حتی بتوانید صابون‌های خاص دست‌ساز یا شمع‌های معطر و منحصر به فردی را تولید کنید! می‌بینید؟! در دنیای بلاگری هیچ محدودیتی وجود ندارد! شما هر کسی که باشید، می‌توانید جای خود را باز کنید!

 

بلاگری در کانادا - راه‌های درامدزایی غیرمنتظره از بلاگری در کاندا

 

  • ای‌کامِرس یا تجارت الکترونیک و بلاگری در کانادا

وقتی در یک موضوع خاص مدت بسیاری می‌نویسید، اغلب اوقات به یک سری ایده‌ی مربوط به خرده‌فروشی هم فکر خواهید کرد. البته پیدا کردن تامین‌کننده در کانادا برای یک مهاجر و تازه‌کار تا حدی می‌تواند سخت باشد اما خب غیرممکن نخواهد بود. پس اگر ایده‌ی راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی در کانادا را دارید، می‌توانید از بلاگری شروع کنید. حتما در یک مقاله‌ به شکل اختصاصی به ای‌کامرس در کانادا می‌پردازیم.

  • اختراع و بلاگری در کانادا

کسی چه می‌داند؟! وقتی با کار خلاقانه‌ای مثل بلاگری در کشوری مثل کانادا روبه‌رو هستیم که تا همین چند سال قبل وجود خارجی نداشت، و اگر با کسی مطرح می‎کردید حتما به شما می‌خندید، هر کاری ممکن است! در واقع بلاگری انقدر با خلاقیت شما درگیر است که اصلا بعید نیست که بعد از مدتی بلاگری به این نتیجه برسید که شما یک مخترع و نابغه هستید و یک اختراع از شما به جهان هدیه شود!

بنابراین اگر یک مخترع سرخورده هستید که در کودکی شما را جدی نگرفتند، بلاگری را امتحان کنید! شاید بلاگری مخترع نابغه‌ی درونی شما را بیدار کرد!

 

بلاگری در کانادا - راه‌های درامدزایی غیرمنتظره از بلاگری در کاندا

 

  • بلاگری به زبان فرانسه در کانادا

اگر به زبان فرانسه تسلط دارید و می‌توانید به این زبان محتوا تولید کنید، در کانادا کارهای زیادی هست که از پس‌شان بربیایید! درواقع اگر شما بتوانید بلاگی را به زبان فرانسه به خوبی مدیریت کنید، حتما و حتما پیشنهادهای ترجمه به زبان فرانسه (چه ترجمه شفاهی و چه کتبی)، نوشتن محتوای سایت، نوشتن معرفی محصولات در سایت‌ها را دریافت خواهید کرد.

ترجمه‌ی فرانسوی در آمریکای شمالی مخصوصا کانادا بیشترین خواهان را دارد، اما اگر به زبان دیگری تسلط دارید و با اصول ترجمه هم آشنا هستید، این امکان برای شما هم مقدور خواهد بود.

  • هزینه‌ی ممبرشیپ از بلاگری در کانادا

همیشه هم قرار نیست که محتوای تماما رایگان ارائه بدهید. اگر در یک زمینه‌ای انقدر تبحر و تخصص دارید که می‌توانید در قالب دوره‌ی آموزشی ارزنده یا محتواهای سریالی ارزشمند و درخور ارائه کنید، می‌توانید از حساب پریمیوم و ممبرشیپ در سایت خودتان استفاده کنید! یعنی ابتدا محتوای عالی و خوبی را به صورت رایگان ارائه بدهید که افراد با مراجعه به سایت شما جواب بگیرند و بعد اگر اطلاعات عمیق‌تر و جامع‌تری را لازم داشتند، می‌توانند از دوره‌ها و محتواهای پولی و غیررایگان شما هم استفاده کنند.

  • شغل‌های مرتبط، فریلنسری و بلاگری در کانادا

مشاغل مرتبط با محتوا چه نوشتن محتوا و چه طراحی جلوه‌های بصری آن همیشه برای بیزینس‌ها لازم هستند. اگر پس از مدتی آموزش دیدن و کسب تجربه در بلاگری، به فکر فریلنسری یا استخدام در موقعیت تولید محتوا در شرکت‌ها افتادید، اصلا راه سختی ندارید! وقتی بلاگر شناخته شده‌ای باشید، می‌توانید از بلاگ خودتان و تجربه‌ای که خلق کردید، به عنوان یک کارت ویزیت و نمونه‌ی کار واقعی و موفق استفاده کنید! و همیشه هم خیالتان راحت باشد که پیشنهاداتی از این قبیل دارید!

البته اگر در حوزه‌های دیگری هم متخصص هستید، می‌توانید دقیقا همین بهره برداری را از بلاگ خودتان کنید و در سمت‌های دلخواهتان در شرکت‌های کانادایی مشغول به کار شوید! البته این موضوع محدود به کانادا نیست! می‌توانید در هر کشوری از این مزیت بهره‌مند شوید!

 

خب حالا به سراغ راه‌هایی می‌رویم که برای کسب درامد از بلاگری در کانادا بسیار مرسوم‌تر است.

 

بلاگری در کانادا - راه‌های درامدزایی غیرمنتظره از بلاگری در کاندا

 

  • تبلیغات

روش‌های تبلیغاتی مختلفی وجود دارد که منجر به درآمدزایی و پولسازی بلاگ شما می‌شوند. به محض این که بازدید و بازخوردهای بلاگ شما زیاد شود و به چشم کسانی بیایید که کار تبلیغاتی انجام می‌دهند، فرصت و شانس این را به دست خواهید آورد که وارد عرصه‌ی تبلیغات شوید. به این حالت تبلیغات مستقیم گفته می‌شود. طبیعتا هر چه قدر رشد کنید، درآمد شما از تبلیغات مستقیم هم بیشتر خواهد شد.

اگر بازدید و مخاطبان شما وسعت زیادی پیدا کند، احتمالا با شرکت‌های تبلیغاتی بزرگی همکار شوید؛ مثل:

  1. میدیا.نت (https://www.media.net/)
  2. گوگل ادسِنس (https://www.google.com/adsense/start/)
  3. میدیا واین (https://www.mediavine.com/)
  4. اس‌اُوی‌آراِن (https://www.sovrn.com/)

البته یک نکته را در نظر داشته باشید که هدف شما از افزایش مخاطب ابدا نباید تبلیغات باشد. چون مخاطبان هوشمند هستند و به سرعت متوجه می‌شوند. در این صورت مطمئن باشید که هر آنچه که برایش زحمت کشیده‌اید به همین دلیل از دست خواهد رفت. اگر برای وب‌سایت تولید محتوا می‌کنید، حتی در سایت هم باید تعادل برقرار باشد. یعنی تبلیغات و بنرهای تبلیغاتی خیلی کمی داشته باشد. این در رتبه دادن گوگل هم موثر شده است. به این دلیل که گوگل تجربه‌ی کاربری را بر هر اِلِمان دیگری ترجیح می‌دهد و اگر مخاطبان سایت شما با تبلیغات و بنرهای زیاد مواجه شوند، خیلی زود صفحه را ترک می‌کنند و این عاملی منفی برای سایت شما محسوب می‌شود.

یک قصه‌ی قدیمی وجود دارد که مردی روستایی یک غاز داشت که هر روز یک تخم طلا می‌گذاشت. یک روز مرد به خیال این که در یک روز به یک گنج طلا برسد، شکم غاز را پاره کرد! کسانی که به خیال تبلیغ و پول بیشتر صفحه‌شان پر می‌شود از تبلیغ برای این شرکت و آن بیزینس خیلی زود متوجه می‌شوند که غاز تخم‌طلایشان را کشته‌اند!

گلوبال وب ایندکس (Global Web Index) آماری را در سال 2018 ارائه داد که 42 درصد از کانادایی‌ها بنرهای تبلیغاتی را مسدود کرده بودند و عده‌ای که مسدود نکرده بودند، هیچ توجهی به آن بنرهای تبلیغاتی نداشتند. پس وقتی دارید برای مخاطب کانادایی محتوا تولید می‌کنید حتما به رفتارشناسی آنها توجه داشته باشید و هرگز مخاطب واقعی خود را فدای تبلیغات نکنید و غاز تخم‌طلایتان را نکشید!

 

بلاگری در کانادا - راه‌های درامدزایی غیرمنتظره از بلاگری در کاندا

 

  • محتواهای اسپانسری در بلاگری

تولید محتواها برای اسپانسرها از قبل از ظهور شبکه‌های اجتماعی هم وجود داشت. نمونه‌ی بارز آن سریال‌ یا برنامه‌های تلویزیونی هستند که اسپانسری تمام هزینه‌های تولید آن را تقبل می‌کند. اما امروزه بلاگرها هم از این روش استفاده می‌کنند. این نوع محتواها ممکن است کاملا در خدمت تبلیغ برندی باشد که اسپانسر شما شده، یا محتوای خودتان باشد و برند هزینه‌ها را تقبل کرده باشد. در نوع دوم شما انقدر معتبر و شناخته شده هستید که برند حاضر شده است، بدون این که مستقیما برایش تبلیغ شود، هزینه‌ها را تقبل کند. محتواهای اسپانسرشیپ یکی از بهترین و به صرفه‌ترین نوع بازاریابی آنلاین محسوب می‌شود.

برای این که بتوانید در کانادا به خوبی از بلاگری و تبلیغ درآمد داشته باشید، حتما باید به شبکه‌ای از اینفلوئنسرها و بلاگرهای کانادایی متصل باشید. چند تا از بهترین‌ شبکه‌های اینفلوئنسرها و بلاگرهای کانادایی را در زیر لیست کرده‌ایم:

این پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگ مربوط می‌شود به بلاگرها و اینفلوئنسرهای  شاخه‌های  غذا، آرایش، سبک زندگی و فشن.

این پلتفرم تبلیغاتی در مونترال واقع شده و تقریبا تمام شاخه‌ها را پوشش می‌دهد و محدودیتی وجود ندارد. در بخش کیس استادی‌ها یا مطالعات موردی می‌توانید از نحوه‌ی کار آنها مطلع شوید.

این آژانس تبلیغاتی که تخصصش در اینفلوئنسر مارکتینگ است در تورنتو واقع شده و با عضو شدن در لیست اینفلوئنسرها و بلاگرهای این آژانس می‌توانید به خوبی تبلیغات دریافت کنید و خیالتان از بابت درامد هم راحت باشد.

با عضویت در سوشال فابریک می‌توانید کمپین تبلیغاتی دلخواهتان را انتخاب کنید و بعد محتوایی که برای کمپین لازم دارید را سفارش بدهید! سوشال فابریک یک آژانس است که با تولیدکنندگان محتوا یا همان بلاگرها کار می‌کند.

کین کامیونیتی یک شرکت تبلیغاتی در تورنتو است که به عنوان یک تولیدکننده‌ی محتوای وبلاگ می‌توانید در آن عضو شوید و سفارش تبلیغ دریافت کنید.

  • پیرزوِی (http://peersway.com/instagrammers/)

اگر قصد دارید که بلاگر اینستاگرام باشید، این شرکت تبلیغاتی کانادایی می‌تواند کمکتان کند تا تبلیغ دریافت کنید.

 

 

بلاگری در کانادا - راه‌های درامدزایی غیرمنتظره از بلاگری در کاندا

 

در محتواهای تبلیغاتی می‌توانید محصولات برندهای مختلف را نقد و بررسی کنید یا در محتوایی که تولید می‎کنید از محصولات استفاده کنید. بعضی از بلاگرها خودشان باید محصولات را بخرند، در حالی که برخی دیگر محصولات را از برندها دریافت می‌کنند. اصولا تولید محتواهای نقد و بررسی محصولات برای اسپانسرشیپ وقت زیادی لازم دارد و کیفیت تولید این نوع محتواها است که بلاگرها را از هم متمایز می‌کند. یادتان نرود که حتما باید کیفیت کارتان را بهبود بدهید.

نکته‌ی قابل تامل این است که از همین ابتدا با خودتان به این جمع بندی برسید که درست مثل یک بیزینس جدی و هدفمند کار کنید، اصلا و ابدا اجازه ندهید که از شما بهره‌کشی شود، اگر کارفرمایی برای محصول بی‌کیفیت از شما خواست تا محتوای مثبت خلق کنید، هرگز اعتبار خود را فدا نکنید! شما جدی بگیرید و نتیجه را ببینید!

نکته‌ی حرفه‌ای دیگر درمورد بلاگری این است که یک بخشی از صفحه‌ی خود را اختصاص بدهید به مرام‌نامه، راهنمایی و راه‌های ارتباطی برای همکاری. به همین شکل شرکت‌ها متوجه می‌شوند که شما برای کار خود اصولی دارید و این برای خود شما خیلی خوب است.

همیشه در قبال مخاطبان خودتان صداقت و شفافیت داشته باشید. باید انقدر قابل اعتماد باشید که هرگز تبدیل به یک دکمه‌ی سفارش خرید و مصداقی برای جمله‌ی "بکشید بالا" ی معروف نشوید! همیشه و همیشه منفعت مخاطبان خود را در نظر بگیرید و اعتبار خودتان را اولویت قرار بدهید! بدون اعتماد مخاطبانتان درواقع بلاگری به درد شما نخواهد خورد! حتما و حتما خودتان را جدی و محترم بدانید!

مثلا بلاگرهایی که محصولات بی‌کیفیتی را به مخاطب‌های خودشان توصیه می‌کنند، چون دستمزد خوبی گرفته‌اند و در عین حال اصلا توجه نمی‌کنند که چه استرس و تجربه‌ی ناخوشایندی را برای مخاطبان‌شان رقم می‌زنند! و این در کوتاه مدت شاید به چشم نیاید، اما در بلند مدت حتما آسیب جدی و جبران‌ناپذیری به بلاگ، اعتماد و آبروی این بلاگرها می‌زند و خودشان دستی دستی غاز تخم‌طلایشان را می‌کشند!

پیشتر که ابزارهای تشخیص میزان اینگیجمنت (تعامل) بین بلاگرها و کاربرها نبود، تعداد فالوورها خیلی گول زننده به حساب می‌آمد. اما امروز برندها و اسپانسرها به راحتی با چک کردن چند آیتم و سایت می‌توانند نرخ تعامل شما و مخاطب‌ها را ببینند. پس بیشتر روی ایجاد ارتباط با مخاطب‌ها متمرکز باشید و ارتباط بسازید، بالا بردن عدد به درد شما نمی‌خورد!

 

بلاگری در کانادا

 

  • درآمد از شراکت در فروش یا اَفیلییت مارکتینگ بلاگرها در کانادا (Affiliate Marketing)

یکی دیگر از راه‌های کسب درامد بلاگرهای کانادایی از وبسایت و صفحه‌های شبکه‌های اجتماعی شراکت در فروش محصولات است. به این صورت که شرکت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی محصولاتی را در کمپین‌های فروش قرار می‌دهند و به بلاگرها (لزومی ندارد صدها هزار فالوور داشته باشند!) اطلاع می‌دهد. وقتی بلاگرها در صفحات خود این محصولات و لینک خریدشان را پیشنهاد می‌دهند، به ازای هر مخاطبی که از صفحه‌ی بلاگرها به صفحه‌ی فروشگاه رسیده باشد و خرید کرده باشد، مبلغ مشخصی برای بلاگر در نظر گرفته می‌شود.

این شکل از فروش به قبل از بالا گرفتن تب بلاگری برمی‌گردد و بیش از بیست سال است که به نفع بیزینس‌ها و مشتری‌ها کار کرده و باعث افزایش درآمد شده است. ماجرا وقتی جالب شد که بلاگرهای کانادایی با شرکت‌های کانادایی کار کردند اما به دلار آمریکا دستمزد دریافت کردند! انگار که به ازای هر 400 دلار دستمزد، 100 دلار هم پاداش دریافت می‌کردند!

احتمالا تعجب کنید چون کانادا  سومین کشوری است که بیشترین میزان افیلییت مارکترها را دارد! البته هنوز خیلی راه دارد که به رقیب یکه‌تازش یعنی آمریکا برسد! پس شروع از اینجا برای یک بلاگر جای خوبی می‌تواند باشد. چون می‌توانید از فروش چند محصول، پاداش هم دریافت کنید.

موفقیت شما در افیلیت مارکتینگ در کانادا به چه عواملی بستگی دارد:

  1. کیفیت محتوایی که تولید می‌کنید.
  2. این که چه قدر توصیه‌ی شما به کار مخاطبان‌تان بیاید و آنها هم از گفته‌ی شما استقبال کنند.
  3. پایبندی شما به اخلاق، اعتبار توصیه‌های پیشین شما و این که چه میزان در جلب اعتماد مخاطب موفق بوده‌اید.
  4. میزان بازدیدهای صفحه‌ یا سایت شما
  5. تحلیل داده‌ها و اینسایت و متدهای استخراج اطلاعات
  6. نوشتن و تولید محتوا درمورد حوزه‌ی تخصصی که برای تولید و نشر آن اشتیاق دارید.

 

همانطور که گفتیم تبلیغ گرفتن در بلاگری و کار کردن با شرکتهای کانادایی غیرممکن نیست! اما شرط اولیه‌ی تمام آنها این است که شما با محتوای خلاقانه و درست مخاطبان واقعی و زیادی داشته باشید!

 

بلاگری در کانادا

 

  • ارائه‌ی محصول دیجیتال یا خدمت از طریق بلاگری در کانادا

یک راه خیلی خوب برای کسب درامد از بلاگری در کانادا این است که خودتان تولید کننده‌ی یک محصول دیجیتال باشید و در صفحه‌ی اجتماعی خودتان هیچ تبلیغ دیگری انجام ندهید! همین تبلیغ انجام ندادن برای دیگران می‌تواند به نوعی برای شما در چشم مخاطبان شما کسب اعتبار کند.

وقتی محتوای رایگان و مفیدی را به مخاطبان ارائه می‌دهید و اعتماد آنها را جلب می‌کنید، وقتی صحبت از محصول خودتان می‌کنید، نتیجه‌ی فوق‌العاده‌ای را در فروش شاهد خواهید بود! محصول دیجیتال شما می‌تواند اپلیکیشن، دوره‌ی آموزشی آنلاین، پادکست، تولید محتوای دیجیتال، موسیقی، کتاب الکترونیک و... هم باشد.

درمورد درامد داشتن از طریق بلاگری در کانادا عاقلانه و منطقی این است که در ابتدا فقط یک راه را انتخاب کنید و وقتی حرفه‌ای‌تر شدید، ادامه بدهید. طبیعتا بعضی‌ از راه‌های کسب درامد از بلاگری برای شما مناسب‌تر از بقیه باشد. مثلا شاید همه با گرفتن تبلیغات احساس راحتی نکنند، اما برای کلاس‌ها و دوره‌های خودشان که به کیفیت و ارزش آن ایمان دارند این کار را بهتر انجام بدهند.

قبل از این که به سراغ معرفی و بررسی چند اینفلوئنسر و بلاگر کانادایی موفق برویم، یک بار دیگر تاکید می‌کنم که در کنار هر کاری که به آن مشغول هستید، حتما تولید محتوا و بلاگری را انجام بدهید! این کار را درست و حرفه‌ای انجام بدهید! مخاطبتان را در اولویت بگذارید! حتما یک مرام‌نامه داشته باشید و به آن متعهد بمانید! و از کاری که می‌کنید لذت ببرید!

 

در ادامه سری به صفحه‌ی اینستاگرام 8 بلاگر و اینفلوئنسر کانادایی می‌زنیم، سعی می‌کنیم تا سر از کارشان دربیاوریم و از مدل کاری آنها ایده بگیریم!

 

بلاگرها و اینفلوئنسرهای  کانادا

 

بلاگرها و اینفلوئنسرهای موفق کانادایی

 

بلاگر کانادایی - کریستن لی

 

  • کریستین لی (Krystin Lee)

این بلاگر کانادایی ساکن اونتاریو است و حدودا 174 هزار دنبال‌کننده فقط در اینستاگرام دارد. به علاوه شغل اصلی او مدیریت شبکه‌های اجتماعی است. کریستین در کنار این که از بلاگری و تبلیغ محصولاتی مثل کیف، کفش، لباس، زیورآلات و ... درامد دارد، در سمت شغلی مدیریت شبکه‌های اجتماعی در یک شرکت کانادایی مشغول است و این شرکت به مشاوره‌ی املاک و تجهیزات لوکس ساختمانی می‌پردازد.

این بلاگر که در شاخه‌ی لایف استایل فعالیت می‌کند، نمونه‌ی خیلی خوبی است برای این که از بلاگری در جهت موفقیت کاری و افزایش درامد خودش در کانادا استفاده کرده و موفق هم شده است.

 

بلاگر کانادایی - جرمی روپکی

 

  • بلاگر کانادایی - جرمی روپکی (Jeremy Rupke)

جرمی روپکی یک اینفلوئنسر کانادایی است که محدود به فضای اینستاگرام نشده است و خیلی خوب از فضای یوتیوب و سایت هم برای مطرح کردن و موفقیت خودش استفاده می‌کند. او که یک مربی هاکی و ورزش است، در عین حال به خوبی از فضای زندگی شخصی خودش استفاده می‌کند و بخش‌هایی از ارتباط خودش با همسر و فرزندانش را هم به اشتراک می‌گذارد. روپکی در اینستاگرام 230 هزار نفر دنبال‌کننده دارد و اسم حساب کاربری‌اش هم مربوط می‌شود به آموزش هاکی و آنقدر در شبکه‌های اجتماعی خوب فعالیت کرده که توانسته تیک آبی هم دریافت کند.

جرمی روپکی یا صاحب اکانت چگونه هاکی کنیم؟ (How to Hockey?) در کنار تمام فعالیت‌هایی که دارد؛ کلاس‌های شلوغ آموزشی، تولید محتوا برای سایت، حساب یوتیوب و اینستاگرامش، یک منبع درامد دیگر هم دارد که مربوط می‌شود به تولید و انتشار محتواهای اسپانسری! یعنی از تولید محتواهای خلاقانه و جذاب برای اسپانسرهایی مثل نوشیدنی انرژی‌زا، برندهای لوازم ورزشی و حتی موسسه‌ی توریسم کانادا هم در جهت افزایش درامدش استفاده کرده است و خیلی خوب هم از پس این کار برآمده است!

 

بلاگر کانادایی - آنا ویت‌لاو

 

  • بلاگر کانادایی - آنا ویت‌لاو (Anna Withlove)

یک عکاس خلاق که یک بلاگ خوش رنگ و لعاب با عکس‌های کاملا حرفه‌ای را ساخته و مادر دو فرزند است و سبک زندگی شاد او و خانواده‌ی چهار نفره‌ی آنا در بلاگش هم زیاد منعکس می‌شود. او صاحب یک کسب‌وکار عکاسی و خلاقانه است که به نام خودش است و حساب کاربری در اینستاگرام و وب‌سایت منبع درامد او هستند. آنا در اینستاگرام هشتادوشش هزار دنبال‌کننده دارد و همین باعث می‌شود که کسب‌وکارش هیچوقت بی‌مشتری نماند و از رونق نیفتد!

آنا یک مادر خلاق و بلاگری خوش‌سلیقه است که به خوبی از این فضا و امکانات برای ساختن برند شخصی و همچنین کسب‌وکار آنلاین پرسود خودش استفاده کرده است!

 

بلاگر کانادایی - تسا هاف

 

  • بلاگر کانادایی - تِسا هاف (Tessa Huff)

تِسا هاف یک قناد است که به خاطر سلیقه‌ی فوق‌العاده و طبع هنرمندانه‌اش توانسته از فضای اینستاگرام خوب استفاده کند و کسب‌وکارش که پختن کیک و شیرینی‌های جذاب و منحصر به فرد است را خیلی خوب به کانادایی‌ها معرفی کند و کار و بارش را حسابی سکه کند!

تسا که علاوه بر قنادی، عکاسی و بلاگری دستی هم بر آتش نوشتن دارد و دو کتاب تخصصی درمورد تزئین کیک و آشپزی هم تالیف کرده است در اینستاگرام  181 هزار دنبال‌کننده و مشتری بالقوه دارد. این بلاگر خارق‌العاده در ساکرامنتوی تورنتو ساکن است و دو کتابی که از او منتشر شده Icing On The Cake و Layered Cook هستند.

 

بلاگر کانادایی -  میرلین اسمیت

 

  • بلاگر کانادایی - میرلین اسمیت (Mairlyn Smith)

یک بلاگر متخصص دیگر در زمینه‌ی آشپزی که اتفاقا او هم دستی بر آتش نوشتن کتاب دارد. میرلین اسمیت به ما ثابت می‌کند که برای موفق شدن در فضای مجازی همین کافی است که عاشق چیزی باشیم و همان را در قالب محتوا منتشر کنیم!

میریلین ساکن تورنتو است و در صفحه‌ی اینستاگرامش خیلی ساده از زندگی بامزه و دوست‌داشتنی‌اش برای مخاطب‌ها داستان تعریف می‌کند. عاشق خوراکی‌های شیرین مثل بستنی، کیک و شیرینی است و خیلی هم خوش‌خنده است. میریلین اسمیت در اینستاگرام 28 هزار دنبال‌کننده دارد و به گفته‌ی خودش به دنبال صلح، آرامش و عشق است.

اگر هنوز برای بلاگری این پا و آن پا می‌کنید، پیشنهاد می‌کنم که به صفحه‌ی میرلین اسمیت سر بزنید. آن وقت متوجه می‌شوید که هیچ بهانه‌ای ندارید تا بلاگری را انجام ندهید! او بدون هیچ جار و جنجالی، در کمال سادگی، با کاری که عاشقانه آن را انجام می‌دهد، شخصیت واقعی و منحصر به فردش این همه مخاطب را مجذوب خودش کرده است!

 

بلاگر کانادایی - کیسی استوارت

 

  • بلاگر کانادایی - کِیسی استوارت (Casie Stewart)

کِیسی استورات از سال 2005 به بلاگری در پلتفرم‌های مختلف مثل وب‌سایت شخصی، اینستاگرام، توییتر و فیس‌بوک مشغول است و تولیدکنندگی محتوای دیجیتالی را به عنوان حرفه‌ی خودش انتخاب کرده. در کنار حرفه‌ی اصلی خودش به عنوان سخنران در اِن‌اِس‌بی اِسپیکرزِ کانادا هم فعالیت می‌کند و تجربه‌ی سخنرانی در تدایکس را هم دارد. کیسی استورات بلاگر و اینفلوئنسری است که در سال 2016 از طرف آکادمی کانادایی‌ها (The Canadian Academi) به عنوان فعال در حوزه‌ی رسانه‌های دیجیتال جایزه دریافت کرد و الان هم در اینستاگرام حدود 11 هزار و پانصد نفر دنبال‌کننده دارد.

 

بلاگر کانادایی - مگان اورورکی

 

  • بلاگر کانادایی – مگان اورورکی (Meghan Orourkee)

یک تولیدکننده‌ی محتوای حرفه‌ای که در شاخه‌ی سفر بلاگری می‌کند و 218 هزار نفر مخاطب دارد و مدام هم در طبیعت است. خودش را یک مدل عکاسی و تولیدکننده‌ی محتوای دیجیتالی می‌داند و از طریق محتوای اسپانسری و تبلیغات درامد دارد. علاوه بر اینها یک کانال یوتیوب هم دارد که در آن ویدیوهای آموزشی آپلود می‌کند. مثلا آخرین ویدیوی او مربوط می‌شود به یکی از سوالات پرتکراری که مخاطبان در اینستاگرام پرسیده‌اند؛ یعنی چطور در طبیعت عکاسی می‌کند!

 

بلاگر کانادایی - کایلی و سم بکرمن

 

  • بلاگر کانادایی - کایلی و سم بِکِرمَن (Cailli And Sam Beckerman)

خواهرهای دوقلویی که در پلتفرم‌های تیک‌توک، اینستاگرام و وب‌سایت فعالیت دارند و بلاگر شاخه‌ی فشن محسوب می‌شوند. از نظر حرفه‌ای به جز امتحان کیف و کفش و لباس‌های مختلف از برندهای معروف و این که خواهر دوقلو هستند، ارزش افزوده‌ی دیگری ندارند اما توانسته‌اند با تولید محتوای روزانه 157 هزار نفر را مجاب کنند و همین هم خارق‌العاده است!

امیدوارم از محتوای بلاگری در کانادا به خوبی بهره‌مند شده باشید. پیشنهاد می‌کنیم از مطالب دیگر زانکو هم استفاده کنید.

خدمات تحصیلی خارج از کشور 

مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری 

پیشنهاد سردبیر زانکو