طی گزارشات بدست آمده از میان بیش از 20 میلیون آمریکایی که در شرکت‌های بازاریابی چند سطحی (MLM) یا نتورک مارکتینگ شرکت کرده اند، 90 درصد آنها می‌گویند که برای کسب درآمد درگیر این نوع جارت شده‌اند؛ اما با این حال براساس یک مطالعه جدید منتشر شده توسط بنیاد AARP، تقریبا نیمی (47 درصد) از آنها پول خود را از دست می‌دهند و یک چهارم (27 درصد) آنها اصلا پولی بدست نمی‌آورند!

تفاوت عمده نتورک مارکتینگ یا صنعت فروش مستقیم در آمریکا با سایر کشورها در این است که مردم سایر کشورها تمایل دارند که بیشتر در مورد این صنعت دانش و اطلاعات کسب کنند.

می‌توان گفت بزرگ‌ترین مشکلی که در هر کشور وجود دارد توزیع کننده‌هایی هستند که می‌خواهند یک شبه ثروتمند شوند، به جای اینکه بدانند این صنعت چگونه کار می‌کند فقط به دنبال منافع خودشان هستند و از این رو بجای اینکه درآمدی کسب کنند، ضرر می‌کنند و سرمایه‌ی خود را از دست می‌دهند.

صنعت شگفت انگیز است اگر به درستی وارد آن شوید ، افراد خوبی دارد که به شما آموزش می دهند و به عنوان یک شخص به شما علاقه مند هستند و نه علامت پول ، چالش یافتن آن رهبران خوب در صنعت است ، اما اگر شما به اطراف خود نگاه کنید آنها را پیدا خواهید کرد ، فقط مدتی طول خواهد کشید.

با تمام این اوصاف، نتورک مارکتینگ در آمریکا شاهد رشد چشمگیری بوده است. گزارش ها نشان داده است که روزانه 5 هزار و 500 نفر از فرد جدید به شرکت های نتورک مارکتینگ در آمریکا می‌پیوندند.

باید توجه داشته باشید که نتورک مارکتینگ برای همه افراد مناسب نیست، زیرا برای تبدیل شدن به یک رهبر موفق به مهارت‌های خاصی از جمله مهارت در فروش و بازاریابی نیاز دارید. علاوه بر این شما به یک شبکه اجتماعی وسیع از خانواده و دوستان نیاز دارید تا زیرمجموعه‌ی شما و به نوعی در تیم شما بازاریابی کنند.

 

برای اینکه با مفهوم کلی دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید ابتدا مقاله زیر را مطالعه نمایید:

نتورک مارکتینگ در کانادا

 

شرکت‌های نتورک مارکتینگ در آمریکا

شرکت های نتورک مارکتینگ در آمریکا

تعدادی از شرکت های نتورک مارکتینگ آمریکا در زیر معرفی شده‌اند:

  • در رتبه اول شرکت Amway  قرار دارد که با ارزش 8.8 بیلیون دلاری در زمینه‌های لوازم خانگی، لوازم آرایشی، مواد غذایی و آشامیدنی، مراقبت از منزل، دکوراسیون منزل، وسایل آشپزخانه، مراقبت شخصی و سلامتی فعالیت می‌کند.

 

  • Avon در رتبه ی دوم با ارزش 5.7 بیلیون دلار، معتبرترین شرکت نتورک مارکتینگ مستقر در آمریکا است که دارای فعالیت‌های جهانی می‌باشد و همچنین قدیمی ترین شرکت نتورک مارکتینگ در جهان است و در زمینه‌های محصولات بهداشتی، زیبایی، پوشاک، خانگی و مراقبت شخصی فعالیت می‌کند.

 

  • شرکت Herbalife در رتبه سوم با ارزش 4.5 بیلیون دلار، طی 30 سال اخیر یکی از شرکت های نتورک مارکتینگ در آمریکا است که که در زمینه‌ی لوازم آرایشی، مواد غذایی و آشامیدنی، مراقبت شخصی، سلامتی یا محصولات کنترل وزن فعالیت می‌کند و ده‌ها هزار بازاریاب شبکه یا نتورک مارکتر در سراسر جهان دارد.

 

  • شرکت Tupperware در رتبه دهم با ارزش 2.2 بیلیون دلار، در بین بزرگ‌ترین شرکت‌های نتورک مارکتینگ آمریکا قرار دارد. آنها محصولات آشپزخانه ای با کیفیت بالا اما ارزان قیمت را تهیه می کنند.

 

  •  شرکت Nu Skin نیز در رتبه یازدهم  با ارزش 2.2 بیلیون دلار در زمینه لوازم آرایشی، مراقبت شخصی و سلامتی فعالیت می‌کند.

 

  • Shaklee نیز یک شرکت نتورک مارکتینگ مستقر در آمریکاست که برای تولید مکمل های غذایی خود سابقه چشمگیری دارد.

 

 

بیشتر بخوانید:

حداقل دستمزد در ایالت های آمریکا

بورس کانادا و آمریکا

پیشنهاد سردبیر زانکو